google lead form extensie

Dit Artikel delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Sinds enkele dagen heeft Google een nieuwe soort extensie gelanceerd namelijk lead forms. De nieuwe extensie is op dit moment echter nog in beta test dus grote kans dat je de optie nog niet in je account hebt. Het spreekt wel voor zich dat deze nieuwe optie mogelijks een héél goede manier kan zijn om leads te vangen voor je bedrijf. Als je de mogelijkheid hebt om ze te testen, DOEN! (je kan ook A/B testen en kijken welke advertenties/extensies best werken) Lees hieronder wat lead forms inhouden en waarom ze interessant zijn om te gebruiken.

Wat zijn lead form extensies?

Een lead form heeft als doel het invullen van contactgegevens zo snel en eenvoudig mogelijk te maken. Bij facebook ads is deze advertentievorm al langer inzetbaar. De gebruiker hoeft op deze manier niet veel tijd en energie te spenderen om al zijn gegevens (naam, adres, gsm, leeftijd, …) in te vullen.

De lead form extensie werkt vergelijkbaar zoals de promotion extentie, weergegeven in een call-out-box met een icoontje. Je krijgt de optie om ook hier een headline te schrijven, je bedrijfsnaam te tonen en een beschrijving van je aanbod neer te pennen tot wel 200 karakters. Wat ook opvallend is, is dat je ook een afbeelding kunt toevoegen. Dit geeft je een extra troef om surfers te overtuigen om hun gegevens in te vullen. Je bent wel gelimiteerd tot het vragen van naam, email, telefoonnummer en postcode. De verzamelde data kan bovendien rechtstreeks verzonden worden naar je favoriete CRM.

 

google lead form informatie

Na het invullen van het formulier, kan je ook zelf kiezen wat de gebruiker te zien krijgt, zoals bijvoorbeeld een bericht om hem te bedanken voor het invullen van zijn gegevens.

De kracht van lead forms

Wat maakt lead forms nu zo goed? Het begint al meteen bij het gebruiksgemak. In slechts 1 of 2 clicks kan een geïnteresseerde surfer zijn gegevens invullen en meer informatie aanvragen over jouw dienst. 

Daarnaast hoeft hij de vertrouwde google zoekresultaten niet te verlaten. Dit betekent natuurlijk wel dat hij ook op advertenties van concurrenten kan klikken en ook daar zijn gegevens achter kan laten. 

Stel dat je website ook niet 100% up to date is of zelfs traag laadt, dan kunnen lead form advertenties ook helpen om je conversieratio omhoog te krijgen. Je bezoekers krijgen dan niet de kans om afgeleid te worden op je site, best case scenario zoeken ze naar je dienst, zien ze je advertentie, raken ze overtuigd van je advertentietekst en laten ze hun gegevens achter in het formulier. 

De extensie is momenteel in betatest en het verleden leert dat google gelijkaardige extensies al eens heeft getest maar ze nooit het leven gezien hebben in het dashboard. Het is dus ook niet duidelijk of ze op termijn wel inzetbaar wordt voor iedereen. De extensies in de gaten houden dus!

Andere artikels om te lezen

google lead form extensie
Google Ads

Sinds enkele dagen heeft Google een nieuwe soort extensie gelanceerd namelijk lead forms. De nieuwe extensie is op dit moment echter nog in beta test

a b testen
Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie is het veranderen van allerlei zaken aan je website of webshop om het aantal conversies te doen stijgen. Het verbeteren van het conversieratio

Hulp nodig met google ads, social media of conversie optimalisatie?

we helpen je vrijblijvend verder

Close Menu
Masea marketing

Deze website gebruikt cookies om je beste surfervaring te kunnen garanderen. Door deze tab te sluiten ga je akkoord met het gebruik hiervan.