Case Study: DetailXPerts

Facebook advertising als nieuw verkoopkanaal

logo detailxperts

Nieuwe klanten

  •  

1000% ROI

  •  

Gloednieuw account en Pixel

  •  

Overzicht

DetailXperts is een webshop die allerlei autoproducten en detailing services aanbiedt. De hoge kwaliteitsproducten maakt het mogelijk om zelf je auto een diepgaande wasbeurt te geven die carwashes en standaardproducten die je in de winkel vindt niet mogelijk maken.

Na kleine optimalisaties op het gebied van conversie optimalisatie, kwam Sebastien (eigenaar) naar ons omdat hij de online verkoop wilde doen groeien voor zijn woocommerce store.

Het probleem: een compleet nieuw Facebook account met gloednieuwe Pixel zonder data. Een product verkopen met zo goed als geen historische data om mee te werken is een enorme uitdaging. We zagen echter wel mogelijkheden en weinig concurrentie op het gebied van facebook advertenties en sprongen in actie.

Doelen

  • Testen of Facebook advertenties werken voor deze ecommerce shop
  • Nieuwe klanten winnen 
  • Facebook advertenties uitbouwen en gebruiken als continu kanaal

Aanpak

Vanaf de eerste campagne bleek Facebook een ideale tool om via advertising het klantenbestand te vergroten en als nieuw verkoopkanaal. €1.500 euro in uitgaven, met een return van bijna €15.000.

Hoe pakten we een gloednieuw account met 0 pixel data aan?

Sinds we geen historische data hadden, begonnen we met de basics. We spraken met Sebastien om een beeld te krijgen van unieke producten, USP’s, en eigenschappen van de producten. We kwam op het volgende:

  • Gemakkelijk te gebruiken
  • Hoge (Italiaanse) kwaliteit
  • Auto wassen wordt een plezier en geen ‘taak’

We bekeken ook de marges op de producten zodat we een beeld kregen welke ROAS we zeker zouden moeten behalen om break-even te draaien.

Na het opzetten van onze waardeproposities en margecijfers, begonnen we met het ontwikkelen van onze campagnestrategie om te kijken of Facebook advertenties een positieve ROI zouden kunnen opleveren voor DetailXPerts.

Om te zien welke ‘hooks’ en welk advertentiemateriaal zou resoneren met potentiële kopers, testten we systematisch beiden in verschillende testcampagnes.

Hoe gaat het verder?

Bovenstaand spreekt voor zich en het is duidelijk dat er mooie kansen liggen voor DetailXPerts met Facebook Ads. Door horizontaal en verticaal te schalen, voortdurend nieuw advertentiemateriaal te ontwikkelen en nieuwe doelgroepen te blijven testen mikken we op een 6-figure omzet op dit kanaal in het volgende jaar.

Daarnaast adviseren we ook om in NL te gaan adverteren want deze campagnes waren enkel getarget op België. Kortom, nog hele mooie opportuniteiten!

Hiermee krijg je een kort overzicht van onze aanpak om met Facebook advertenties te starten en de omzet op dit kanaal te lanceren of vergroten. De sales laten groeien met een nieuwe Pixel zonder data is geen kinderspel maar onze strategie bewijst opnieuw zijn waarde.

Als je nieuwe producten hebt die je graag zou lanceren of de verkoop van je bestaande producten wil laten groeien – stuur ons persoonlijk een berichtje en we bekijken of we geschikt zouden zijn om samen te werken. hannesdw@masea.be

Digitale Oplossingen
Die je Verder Helpen

Gebruik je op dit moment al Google of Facebook advertenties?

Vraag dan een vrijblijvende audit

Wij analyseren kosteloos je huidige campagnes, steken al onze bevindingen in een rapport en overlopen dat samen met jou. We vertellen je zelfs wat je beter kan veranderen en hoe je dat doet.

Offerte, Info of Audit Aanvragen

Vertel ons meer over je huidige campagnes of krijg een vrijblijvende offerte en begeleiding op maat binnen de 24u.

Noortemstraat 10c
9990 Maldegem, 
België

Close Menu
Masea marketing

Deze website gebruikt cookies om je beste surfervaring te kunnen garanderen. Door deze tab te sluiten ga je akkoord met het gebruik hiervan.